روايه انت نصيبي وقسمتي الفصل الرابع عشر بقلم إسراء جمال
روايه انت نصيبي وقسمتي الفصل الرابع عشر بقلم إسراء جمال
انت نصيبى وقسمتى /البارت الرابع عشر
فى صباح يوم جديد
كانت اميرة تجلس فى غرفتها تبكى ع حالها وعلى ما وصلت الية
فاهي ستدخل حياة جديدة مرغمة عليها مع شخص لا تحبة ولا تمنتة يوم
واثناء بكائها وحزنها سمعت صوت ارتطام ع باب شرفتها فنتفض قلبها بعنف وذهبت الى حيث باب الشرفة وفتحتها
واذا بها تجد من سكن قلبها وروحها ييقف قصادها مثلما كان يفعل فى الماضى
نعم هو من ترك ع باب شرفتها ولاكن لماذا ماذا احل بة حتى يترك باب شرفتى وهو من تركنى وباع قلبى وحبى واهان كرامتى وجرح قلبى جرح عميق لا استطيع ان اداوية حتى الان
اميرة بصوت قوى وغضب نعم بتخبط ع باب بلكونتى لية
احمد بحزن هتتجوزية
اميرة بغل وانت مالك حاجة متخصكش اتجوز متجوزش ان ملكش انك تسال اصلا
احمد بغضب لو اتجوزتية قتلة انتى فاهمة
اميرة بتحدى لو راجل اعملها واقتلة ع الاقل تخلصنى منك ومنو
احمد بفرح مبتحبهوش ومش هتتجوزية صح
لسة بتحبينى يااميرة مش كدة
اميرة بغضب مبحبوش اها بس عند فيك هتجوزة عشان اقهرك زى ماقهرتنى زمان
انما بحبك دى تنساها خالص لانى مبكرهش حد ف حياتى قدك
احمد بغضب لو اتجوزتية هقتلك وهقتلة انتى فاهمة هقتلكم انتى ليا انا ليا انا وبس
اميرة بستفزاز روووح شوف مراتك وعيالك يا احمد وملكش دعوة بيا لانى ممكن اقولها ع الى بتعملة معايا دة من زمان وجريك ورايا وانت متجوز وشوف بقا هتعمل فيك اية هى وابوها مش بعيد ياخدو منك كل حاجة وياخدو عيالك ويرموك ف الشارع زى الجربوع زى مالموك منو قبل كدة
وسابتة ياكل ف نفسة من الغضب ومشيت .
************************************
احمد بغضب وبصوت عال وهو بيكسر اى حاجة ف وشة لااااا لااااا مش هتتجوز حد غيرى لااا اميرة بتحبنى انا وانا بحبها اميرة ليا انا اااااااه يااااارب ياااااارب
واثناء صراخة دخلت علية ولدتة واخوة حسام وفضلو يهدو فية وهو بصرخ
الام بهدوء اهدى يابنى انتى الى عملت كل دة من الاول انت الى سبتها ورحت لغيرها يبقى تستحمل الى بيحصل دة وتسكت
حسام بغيظ دلوقتى بتسرخ وتعيط زى النسوان اومال لما سبتها ورحت اتجوزت غيرها محستش بلى هيحصلها لية ها لية ادى الدنيا دارت وحصلك نفس الى حصلها وشربت من نفس الكاس الى ساقتها منو من اربع سنين
سيبها تشوف نصيبها بقا وملكش دعوة بيها
اميرة بنت طيبة ومتستاهلش الى بتعملة فيها دة حرام عليك انت اية يااخى شيطان
احمد ببكاء بس بس اسكت بقا ارجمونى اسكت
حسام بنرفزة لا مش هسكت انت لازم تفوق وتبعد عنها انت ليك دلوقتى بيت وولاد وانت الى اخترت دة يبقى ترضى وتهتم ببيتك وولادك وتسيب اميرة تشوف حياتها ويكونلها بيت وولاد زيك
احمد بنرفزة مش قادر مش قادر اشوفها مع حد غيرى انا بحبها مش قادر اشوفها مع راجل تانى ولا قادر اتخيل دة حتى.
حسام بسخرية اومال هى قدرت لية امال هى شافتك لية مع وحدة غيرها واستحملت انك تكسر قلبها لية
اصحى بقا وفوق وملكش دعوة ب اميرة اميرة مستحيل تكون ليك ف يوم لانها خلاص معدتش تحبك زى الاول
احمد بنهيار وهو ينهض ليرحل خلاص خلاص يا حسام كفاية بقا يااخى .
الام باأسى وهى تضرب كف ب الاخر ربنا يهديك يابنى ويعينك ع الى انت فية
حسام هو الى عمل ف نفسة كدة من الاول يستاهل الى يجرالة
انا طالع احضر شنطتى ياامى عشان السفر
الام بستغراب تحضر شنطتك امال المحروسة مراتك فين ماتحضرهالك هى ولا هى ع ايدها نقش الحنة
حسام باسى غادة هى غادة فضيالى ياامى من يوم ما نزلت اجازة ليا شهرين اهو مورهاش غير الخروج والشوبنج هى وامها وحتى مبتاخدش بالها من بنتها ولا منى
الام باسى ربنا يهديهالك يبنى معلش استحمل عشان بنتك
حسام مهى الزقردة الصغيرة دى الى مصبرانى ع الى امها بتعملة
اما اروح احضر الشنطة بقا عشان همشى بكرة بدرى
الام ببتسامة روح يبنى ربنا يجعلك ف كل خطوة سلامة ويسترها عليك ياحبيبى
************************************
اميرررررة يابت يااميرة
اميرة بنعاس وهى تنهض من ع الفراش
اية يا ما ما فى اية ياحببتى
بتزعقى لية انا ف الاوضة الى جمبك مش ف السعودية ياحببتى
الام ببسمة طب يارب ياختى يوعدك وتروحى السعودية
اميرة بمرح وهى ترفع يداها الاعلى يارب يارب يسمع منك ياامى
الام بقولك ابوكى بيقولك اجهزى عشان عادل هيعدى علينا نروح نجيب الفستان والشبكة دلوقتى
اميرة بمتغاض ووجهها تغير للعبوس بسرعة كدة
الام بحنو وهى تربط ع ظهرها بسرعة اية ياعروسة دانتى فرحك بعد اسبوع يعنى يادوب نلحق
اميرة بحزن فرحى قولى جنازتى اما اخش البس وتركتها ودخلت غرفتها
ام اميرة بقسى ربنا يسعدك يابنتى ويفرح قلبك ويجعلها جوازت الهنا عليكى
***************"""""******************
اية دا الطقم دة غالى اوووى لا غيرية ابنى لسة وراه مصاريف كتير
نطقت بها حمات اميرة بغيظ وهى تنظر لها بغل وحقد دفين
اميرة بعند وهى تجز ع سنانها والطقم دة عاجبنى ومش هاخد غيرة لو ابنك مش قد مصاريف الجواز كان اية خلاه ييجى يخطبنى
عادل بهدوء وهو يحاول ان يهدى الاوضاع بينهم خلاص يا ما ما انا معايا يكمل خلى اميرة تاخد الى يعجبها
الام بغيظ يعنى هتخليها تمشى كلامها عليك من دلوقتى ياعادل
ام اميرة بهدوء لا ياست ام عادل احنا ميرضيناش انك تزعلى خلاص يااميرة اخترى حاجة ارخص شوية
اميرة وهى تترك الخاتم والاسوارة من يدها لو مااخدتش دول مش هاخد حاجة خالص
ام عادل ببرود يبقى احسن بردو
عادل خلاص بقا ياماما خلاص يااميرة هناخد الى اخترتية
الام بسخرية ماشى يا خويا خليها تركب وتدلدل انا مالى
بعدما انتهيو من شراء طاقم الخطبة اتجهو الى اتليلة فساتين العرائس ومثلما حدث عند السائغ حدث فى الاتلية
ولاكن اميرة الى انتصرت بردو واخدت الفستان الى عجبها وكل دة كان عند ف ام المحروس الى وقفالها زى العمل الردى ومش طيقاها
بس ياترى اميرة هتفضل تنتصر كدة كتيرررر ولا هيحصل اية
دة الى هنشوفة ف الحلقة الجاية
متنسوش تقولولى رايكم
★★★★★★★★★★
#انت_نصيبى_وقسمتى
#اسراء_جمال
متنساش ان الروايه موجوده كامله في قناه التليجرام
والواتساب
1- للانضمام لقناه الواتساب
( 👈اضغط هنا👉 )
꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂꧂
2- للانضمام لقناه التويتر
(👈 اضغط هنا👉)
꧁꧁١꧁꧁꧂꧂꧂
3- للانضمام لصفحه البيدج
(👈 اضغط هنا👉)
4-لانضمام لصفحه الكاتبه
(فريدهالحلواني)
👇
« اضغط هنا »
꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂
5- للانضمام لقناه اليوتيوب
(👈 اضغط هنا 👉)
꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂
6- يمكنك للانضمام لقناه التليجرام
( 👈اضغط هنا👉 )
꧁꧂ ꧁꧁꧁꧁꧂꧂
7- ويمكنك للانضمام لصفحه التيك توك
( 👈اضغط هنا 👉)
꧁꧂꧁꧁꧁꧂꧂꧂
8-للانضمام لصفحه الانستجرام
(👈 اضغط هنا 👉)
꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂꧂
و للانضمام علي جروب الفيس بوك
(👈 انضمام 👉)
👆👆👆👆
📚 لقراءه الفصل التاني من هنا ♡♡♡👇👇
( الفصل الثالث عشر )
✍️ لقراءه انت نصيبي وقسمتي كامله 👇
( 👈اضغط هنا👉