روايه انت نصيبي وقسمتي الفصل الخامس عشر بقلم إسراء جمال
روايه انت نصيبي وقسمتي الفصل الخامس عشر بقلم إسراء جمال
روايه انت نصيبي وقسمتي
الفصل الخامس عشر
بقلم إسراء جمال
انت نصيبى وقسمتى/البارت الخامس عشر
زييييينة زينة زينة زينة غليا علينا زى ضي عنيا زينة زينة زينة
اردف بها حسام ببسمة وهو يحتضن ابنتة لكى يودعها ويسافر الى عملة خارخ البلاد
زينة بطفولة خياص يابابى مسافي وهاسبنى هنا يوحدى
حسام بحنان لوحدك لية بس يازنتى ماانتى مع مامى وتيتة وجدو
زينة بحزن مامى علطول بتسبنى وتخرج وانا بنزل ايعب لوحدى عند تيتة
حتى ولاد عمو احمد لما بييجو مش بيرضو يلعبو معايا
حسام وهو يحتضنها بشدة معلش ياقلبى متزعليش انا هقول لماما متخرجش وتسيبك لوحدك تانى
زينة بطفولة لا انا مش عاوزو افضل هنا انا عاوزة ايوح معاك يابابى
حسام بمشاكسة وتسبى تيتة وجدو الى بيحبوكى
زينة بطفولة لا ناخدهم معانا
حسام يصتنع التفكير امممم طب بصى انا هسافر اظبط امورى وارجع اخدكم ماشى
زينة بفرح ماشى يابابى
حسام يلا بقى اسبقينى ع تحت ونا جاى وراكى
******************
ذهب حسام الى حيث تجلس زوجتة
واردف ببرود انا ماشى ياغادة عاوزة حاجة
غادة بلامبالاه وهى تضع المنكيرا فى يدها لا ياحسام مع السلامة
نظر لها حسام بشمئزاز وهم ان يغادر ولاكن استوقفتة حينا قالت
حسام لوسمحتى ياحبيبى ياريت تبقى تزود الفلوس الى بتبعتهالنا كل شهر عشان مابيكفونيش
حسام يلتفت لها وهو مجحظ العينين واردف وهو يجز ع سنانة الفلوس مابتكفيش اها عندك حق منا اشتغل هناك ف دوامة ليل نهار ومشوفش راحة وتيجى حضرتك تفرتكى تعبى وشقايا ع خروجاتك واصحابك والشوبنج بتاعك الى مبيخلصش اية ياشيخة انتى جبلة مابتحسيش
غادة ب انفعال الله يعنى هكون متجوزة ب الاسم ومبشوفش جوزى غير من السنة للسنة وكمان هتحرم عليا اخرج وانبسط واعمل شوبنج اية عاوز تحبسنى هنا ولا اية
حسام بسخرية لا واضح انك مهتميةبوجود جوزك اصلا تقدرى تقوليلى انا من يوم ما جيت قعدتى معايا كام مرة اهتميتى بيا وبينك وبنتك كام مرة
طبختيلنا كام مرة اعدتى هزرتى وضحكتى معانا كام مرة
شوفتى طلباتى الى كل راجل محتاجة كام مرة
انتى مبتفكريش غير ف نفسك وبس حتى بنتك مبتساليش فيها والله انتى خسارة تكونى ام لبنت زى زينة او حتى اي طفل
غادة وهى تضع يدها ع راسها ح حسام الحقنى وفجائة فقدت الوعى
*********************************
اميرة روحى بسرعة للدكتور نادر غرفة الكشف فى حالة هناك وعاوزك معاة
اميرة وهى تنهض ماشى يانهلة راحة اهو
وتوجهة الى غرفة الكشف وبعد ان اقتربت منها لاحظة وقوف حسام وولدتة وولدة وزينة
زينة وهىتتشبس بيدها امييييرة اميييرة
اميرة وهى تحتضنها زينة انتى كويسة بتعملى اية هنا
زينة بطفولة مامى تعبت وبابا جبها هنا
اميرة وهى تتجه اليهم السلام عليكم ازيكم يا جماعة خير فى اية
مالها غادة ياحسام
حسام ببرود معرفش والله يااميرة كنا بنتكلم وفجائة اغمى عليها ووقعت
ام حسام بقلق خشى يااميرة بالله عليك شوفى مالها
اميرة حاضر هدخلها ياطنط
وهمت ان تدخل الغرفة ولاكن تعرقلت فى شيئ ما وكادت ان تسقط
ولاكن يد حسام انتشلتها سريعا وللحظة كانت بين احضانة
صمت غررريب احتل المكان وعينان تنظر الى بعضهما بغرابة ودقات قلب سريعةة ومتتالية
وفجائة قطع الصمت من يجذبها من بين احضانة ويقول
حسااااااام انت اتجننت اذاى تمسكها كدة
اميرة وهى تبتعد برتباك احم عن اذنكم هدخل اشوف غادة
احمد بغضب وهو يمسك حسام من ياقة قميصة مين سمحلك تمسكها كدة
حسام ببرود وهو يزيح يد احمد من علية
كانت هتقع ولحقتها وبعدين انت مالك ومالها فوق يا بابا اميرة خلاص كلها ايام وهتتجوز
وبعد دقائق خرجت اميرة وعلى وجهها ابتسامة وقالت
مبروووك ياحسااام هتبقى اب لتانى مرة
حسام بذهول اييييية مش ممكن .
*************************
تتوقعو اية هيحصل ف الحلقات الجاية
#انت_نصيبى_وقسمتى
#اسراء_جمال
متنساش ان الروايه موجوده كامله في قناه التليجرام
والواتساب
1- للانضمام لقناه الواتساب
( 👈اضغط هنا👉 )
꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂꧂
2- للانضمام لقناه التويتر
(👈 اضغط هنا👉)
꧁꧁١꧁꧁꧂꧂꧂
3- للانضمام لصفحه البيدج
(👈 اضغط هنا👉)
4-لانضمام لصفحه الكاتبه
(فريدهالحلواني)
👇
« اضغط هنا »
꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂
5- للانضمام لقناه اليوتيوب
(👈 اضغط هنا 👉)
꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂
6- يمكنك للانضمام لقناه التليجرام
( 👈اضغط هنا👉 )
꧁꧂ ꧁꧁꧁꧁꧂꧂
7- ويمكنك للانضمام لصفحه التيك توك
( 👈اضغط هنا 👉)
꧁꧂꧁꧁꧁꧂꧂꧂
8-للانضمام لصفحه الانستجرام
(👈 اضغط هنا 👉)
꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂꧂
و للانضمام علي جروب الفيس بوك
(👈 انضمام 👉)
👆👆👆👆
📚 لقراءه الفصل التاني من هنا ♡♡♡👇👇
( الفصل السادس عشر )
✍️ لقراءه انت نصيبي قسمتي كامله 👇
( 👈اضغط هنا👉)