📁 آخر الأخبار

روايه انت نصيبي وقسمتي الفصل السادس عشر بقلم إسراء جمال

 روايه انت نصيبي وقسمتي الفصل السادس عشر بقلم إسراء جمال

روايه انت نصيبي وقسمتي الفصل السادس عشر بقلم إسراء جمال


روايه انت نصيبي وقسمتي الفصل السادس عشر بقلم إسراء جمال

روايه انت نصيبي وقسمتي 

الفصل السادس عشر

 بقلم إسراء جمال



انت نصيبى وقسمتى/البارت السادس عشر 

احمد بغضب وهو يمسك حسام من ياقة قميصة مين سمحلك تمسكها كدة

حسام ببرود وهو يزيح يد احمد من علية 

كانت هتقع ولحقتها وبعدين انت مالك ومالها فوق يا بابا اميرة خلاص كلها ايام وهتتجوز 

وبعد دقائق خرجت اميرة وعلى وجهها ابتسامة وقالت 

مبروووك ياحسااام هتبقى اب لتانى مرة 

حسام بذهول اييييية مش ممكن 

تركهم ودخل حيث غادة وهو مذهول 

حسام بقتضاب كنتى عارفة 

غادة بنفعال لو كنت اعرف كنت نزلتة انا مش عاوزة عيال تانى 

حسام بسخرية مش قولتلك انتى متنفعيش تكونى ام 

على فكرة انا كمان مش عاوز منك عيال تانى

يبقى هنزلة نطقت بها غادة بسرعة دون ان تفكر

حسام بنفعال لو نزلتية هتبقى طالق

غادة بغضب انت مش بتقول انك مش عاوز عيال تانى 

حسام بسخرية منك مش عاوز عيال منك بس ربنا اراد وادبست ف طفل تانى منك ومش معنى كدة انى اغضب ربنا واسمح انك تنزلية مهما ان كان دة ابنى وحتة منى كل ذنبة ان جاى من وحدة زيك

غادة بغضب ولما انت كارهنى اوى كدة مخلينى ع زمتك لية ماطلقنى

حسام ياريت كنت اقدر بس الى كان منعنى زينة وجالى الى يمنعنى اكتر 

ونا مش عاوز عيالى يتربو بعيد عن امهم مهما ان كان.

غادة بسخرية اها ميتربوش بعيد عن امهم بس يتربو بعيد عن ابوهم الى بيسيبهم ويسافر ب السنين من غير مايشوفهم او يشفوة

حسام بغضب انا اقدر اطلقك واخد عيالى منك واسافرهم معايا واحرمك منهم طول العمر بس مش انا الى اعمل كدة 

اها انا سايبهم معاكى هنا مش عشان انتى الام المثالية الى هتحافظى عليهم لا انتى اكتر وحدة مستهترة ف العالم بس مطمن بوجودهم وسط اهلى وديما بكون مطمن ع زينة لانها مع امى وابويا و اكيد الى جاى هيكون ف امان مع اهلى 

انما انتى مش فارقة معايا اصلا 

انا ماشى عشان طيارتى كمان ساعة بس قسما بالله لو الى ف بطنك دة عملتيلة حاجة خلتية ينزل ماهرحمك انتى فاهمة 

قال جملتة وتركها تتاكل فى نيرانها وغادر 

************************************

فى الخارج عند اميرة 

اوووعى سيب ايدى انت ازاى تمسكنى كدة انت اتجننت

احمد بغضب اها والى كنتى ف حضنة من شوية دة كان اية كان عادى 

اميرة بغضب انت انسان زبالة وافكارك زبالة زيك حسام لحقنى عشان كنت هقع 

احمد بسخرية اها مهو واضح من النظرات الى كانت بنكم 

اميرة وهى تضربة ب القلم انت انسان وقح وقليل الادب كمان 

وسابتة ومشيت 

احمد بغيظ وهو يضع يده ع خدة ماشى يااميرة زى بعضة ضرب الحبيب زى اكل الزبيب  

**★**************★************★**

ميرووو ها اخدتى الاجازة ولا لا

اميرة اها يا ما ما خدتها

الام كويس اووى المفرود كنتى اخدتيها من زمان فى عروسة فرحها اخر الاسبوع تفضل تروح الشغل لحد دلوقتي

اميرة عادى يا ما ما مكبرة الموضوع لية انا بحب شغلى ومش بحب اقعد ف البيت كتير

الام ماشى ياحببتى قوليلى خدتى اجازة كام يوم 

اميرة بتلقائية انا كنت عاوزة 15يوم بس المدير اللى يحرقة قالى فى عروسة تطلب 15يوم بس وادانى شهر قال اية شهر العسل 

مدير بايخ جتو خيبة بيبقشش من جيب ابوة هو 

الام بضحك يعنى دة جزات الراجل انو عاوز يفرحك بعريسك شوية

اميرة بغيظ عريس الغفلة جتو داهية ف شكل امو

الام بضحك يابنتى عيب كدة دة كلها كام يوم ويبقى جوزك وواجبك تحترمية وتحرمى ولدتة

اميرة ولدتة دى ولية حيزبونة معرفش هعيش معاها اذاى ربنا يصبرنى ع مابلانى 

الله يسامحك يا بابا على دى تدبيسة 

الام طب بس بس قومى غيرى هدومك وتعالى نحضر السفرة عشان ناكل 

اميرة حاضر ياستى قايمة 

************************************

كنت فين يا استاذ احمد لحد دلوقتي

اردفت بها ساندى بغضب وهى تضع يدها فى خصرها 

احمد بثمالة تؤ تؤ تؤ مش نقصاكى الحكاية انا جاى عامل دماغ ايييية عنب ومش عاوز افوق ع نكدك 

ساندى بغضب وهتفضل ع الحال دة لحد امتى كل يوم ترجع البيت وش الفجر سكران وبتتطوح كدة دى مابقتش عيشة دى

احمد وهو يضع يدها ع فمها ليغلقة بس بقا انتى مابتزهقيش من الكلمتين دول 

ساندى وهى تزع يده بعنف لا مابزهقش زى منتا كمان مابتزهقش من التفكير ف ست زفتة والف ورها من هنا لهنا لينا اربع سنين متجوزين عمرك ماحسستنى انك بتحبنى ولا مهتم بيا زى ما بتحبها اومال كنت اتجوزتنى لية 

احمد بسخرية انتى عارفة كويس اووى انا اتجوزتك لية ومش محتجانى افكرك

ولولى الى انتى عملتة كان زمانى معاها هى كان زمنها ام ولادى وكانت زمنها ف حضنى مش بعد يومين هتكون ف حضن حد غيرى 

انتى الى اختارتى حياتك ف استحملى بقى 

ساندى ببكاء عملت كدة عشان بحبك وكنت مستعدة اضحى بكل حاجة عشانك 

احمد وانا مبحبكيش ولا هحبك ولا قلبى فيوم هيتفتح ليكى

ساندى ببكاء وهى تضع يدها ع فمة لتمنعة ان يكمل حديثة كفاية كفاية حرام عليك لية لية مش قادر تحبنى مع انى عملتلك كل الى بنحلم بية خليتك صاحب اكبر شركة مقولات ف مصر وجبتلك احلى و اجمل ولاد واديتك فلوسى وحبى وقلبى واهتمامى لية لية كل دة 

كل دة عشان غلطة بس غلطة وحدة مش قادر تغفرهالى وتحبنى 

احمد ببرود لا مش قادر ومش هقدر انسى يومها ابدا 

فلاش باك 

قبل اربع سنوات 

احمد ازيك 

احمد ببسمة اهلا اهلا ياساندى اتفضلى

ساندى بدلع هعطلك عن حاجة

احمد لا ابدا انا كنت ماشى اصلا

ساندى طب كويس انى لحقتك عشان اعزمك على حفلة عيد ميلادى 

احمد ببسمة بجد كل سنة وانت طيبة 

ساندى بدلع اوعى متجيش يا احمد هزعل منك اووى 

احمد بجدية لا اكيد هاجى 

تانى يوم ف الحفلة ساندى اتفقت مع اصحابها انهم يخلو احمد يشرب كتير اوووى وميبقاش دريان بنفسة ولا هو بيعمل اية 

 وفعلا عملو زى ماقلتلهم ومكنش دارى بحاجة

ساندى بتمثيل

اية دا احمد مالك فى اية 

احمد وهو يحتضنها اميرررة انا بحبك اووى ما تجيبى بوسة

ساندى ف نفسها حلو اووى كدة 

لا لا ياحمد عيب مش قدام الناس كدة .

احمد طب تعالى نبعد عنهم 

ساندى بفرحة داخلية ماشى تعالى نطلع اوضتى

وخدتة ب الفعل اوضتها وحصل الى مكنش يتوقعة 

تانى يوم صحى احمد وبيبص حولية لاقى ساندى شبة عراينة جمبة .

#باااااك

فاق احمد من شرودة ع ساندى وهى تبكى بنحيب فقرر ان يتجاهلها ولاكنة تفاجئ بها ترتمى بين يدية وتبكى بعنف 

ساندى احمد بالله عليك سامحنى وتعالى نبداء من جديد عشان خاطر ولدنا يا احمد

احمد وكان مازال سكران للحظة تخيلها اميرة وحملها وذهب بها نحو غرفتهم

ابتسمت ساندى بخبث وهى تفتكر انها نجحت فى ان تجعلة يتقرب منها ولاكنها لا تعلم انة مازال يتخيلها اميرة .


************************************






متنساش ان الروايه موجوده كامله في قناه التليجرام

والواتساب 




1- للانضمام لقناه الواتساب 






 ( 👈اضغط هنا👉 )






              ꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂꧂


2- للانضمام لقناه التويتر 






      (👈 اضغط هنا👉) 






               ꧁꧁١꧁꧁꧂꧂꧂




3- للانضمام لصفحه البيدج








    (👈 اضغط هنا👉) 






4-لانضمام لصفحه الكاتبه 


      (فريدهالحلواني) 


               


               👇


       


       « اضغط هنا » 




                 ꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂






5- للانضمام لقناه اليوتيوب 




       (👈 اضغط هنا 👉)






             ꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂






6- يمكنك للانضمام لقناه التليجرام 






  ( 👈اضغط هنا👉 ) 




          ꧁꧂ ꧁꧁꧁꧁꧂꧂






7- ويمكنك للانضمام لصفحه التيك توك 








         ( 👈اضغط هنا 👉) 




               ꧁꧂꧁꧁꧁꧂꧂꧂




8-للانضمام لصفحه الانستجرام




        (👈 اضغط هنا 👉) 






           ꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂꧂




و للانضمام علي جروب الفيس بوك 






(👈 انضمام 👉) 




👆👆👆👆




📚 لقراءه الفصل التاني من هنا ♡♡♡👇👇






                 ( الفصل السابع عشر )






           ✍️ لقراءه انت نصيبي وقسمتي كامله 👇         






               ( 👈اضغط هنا👉) 

تعليقات