روايه انت نصيبي وقسمتي الفصل التاسع عشر بقلم إسراء جمال
روايه انت نصيبي وقسمتي الفصل التاسع عشر بقلم إسراء جمال
روايه انت نصيبي وقسمتي
الفصل التاسع عشر
بقلم إسراء جمال
انت نصيبى وقسمتى/البارت التاسع عشر
يااااااه اخيرررا غااارت روحى اللهى لا يرجعك ياشيخة انتى وابنك
نطقت بها اميرة وهى تنظر لهم من شباك غرفتها وهم يغادرون
اخيرا الواحد هياخد حريتو شوية
اما اقووم احضرلى فطار وافطر على رواقة
وبعدها اتصل بالبت نهلة تجيلى نقعد نرغى شوية اخر مرة جتلى الحيزبون زعلتها وخلتها مشيت زعلانة اللهى تنشك البعيدة
************************************لا ياستى مش جاية عندك تانى انتى ناسية اخر مرة ام جوزك عاملتنى ازاى
والله يانهلة مشيت غارت عند اختها وهو راح يوصلها ويمكن مايرجعش غير متاخر خليكى جدعة بقا وتعالى اقعدى معايا شوية
نهلة امممم متاكدة انها مش عندك ومش بتضحكى عليا زى زمان
اميرة بضحك والله مش ف البيت تعالى بقا متبقيش رخمة
نهلة بقلة حيلة اممم ماشى هلبس واجيلك مع ان انهاردة اجازتى وكنت عاوزة ابرطع براحتى ف البيت
اميرة بضحك تبرطعى اية هو انتى حمار هيبرطع ف الزريبة
كدة طب مش جاية
لا لا انتى بقيتى قفوشة كدة لية حقك عليا بس يلا تعالى
ماشى ياستى ماسافة السكة وهكون عندك
************************************
بعد وقت طوويل
رن جرس بيت اميرررة قامت جررى تفتح تفتكرها نهلة صحبتها بس ........
************************************
انت هتيجى امتى يا حسام مش معقولة هتسبنى اولد زى المرة الى فاتت لوحدى وانت متنزلش
حسام بنفاذ صبر اولا انتى مكنتيش لوحدك اهلى كلهم كانو معاكى واميرة ربنا يباركلها لحقتك انا بقا لو موجود كنت هعملك اية كنت هسخنلك المية للداية مثلا
غادة بغيظ عاااا انت هتموتنى ببرودك واستفزازك
حسام بغبظ بقولك اية انا مش فاضى لهبل النسوان دة اناوراى شغل ودماغى فيها مليون حاجة
غادة اها الشغل اهم منى ومن ابنك الى فبطنى طبعا منتى مكنتش عاوزة ولا عاوزنى لازم متكنش مهتم
حسام بنفاذ صبر اللهم طولك يا روح انا لو مكنتش عاوزة كنت وافقتك لما كنتى عاوزة تنزلية هم اينعم جه غلطة عشان هيفضل رابطنى بيكى طول العمر بس مهما كان ابنى وحتة منى و مستحيل اكون مش عاوزة
غادة ببكاء مصطنع يعنى انت مش عاوزنى يا حسام وهو الى ربطك بيا
حسام والله اسالى نفسك انتى بتعملى اية يخلينى مبقاش طايقك ف حياتى
بقولك اية اقصرى الكلام دة ولما تولدى يحلها ربنا
غادة افهم من كدة انك مش هتيجى تحضر الولادة بردو
قولتلك عندى شغل و مينفعش اسيبة انتى البعيدة اية مابتفهمش
غادة بغضب براحتك تيجى ماتجيش مش فارقة اهم حاجة تبعتلى مصاريف الولادة
حسام بسخرية اااه قولى كدة بقا طب ماكان من الاول مكنش لية لزوم لفك ودورانك دة كلو على العموم الفلوس هتوصلك خلال ايام
سلااام يااا يااامدام .
************************************
اااانت اانت اية جابك نطقت بها اميرة برتباك وهى تفتح الباب ل عادل الذى عاد سريعا
عادل وهو يدخل ويغلق الباب خلفة اية ماكنتيش عاوزانى ارجع ولا اية
اميرة بتوتر ها لا ابدا اصل اصل
عادل اصل اية
اصلى افتكرتك هتوصل ولدتك عند خالتك
عادل لا وصلتها لحد الباص ورجعت وهى سافرت
اميرة اها ماشى انا داخلة انام
وهمت ان تدخل غرفتها ولاكنها سمعت صوت جرس الباب يضرب مرة اخرى
نظرلها عادل بشك وقال انتى مستنية حد ولا اية
اميرة برتباك ها لا اها اصلى يعنى
عادل بغضب وهو يمسكها من زراعها بعنف اصل اية مستنية مين ياهانم ووشك جاب الوان لما رجعت بس الحمدلله انى رجعت عشان اكشفك والقاها بعنف على الاريكة وذهب بتجاه الباب ليفتحة
ولكنة تفاجئ بنهلة صديقتها المقربة امام باب الشقة
نهلة وهى تنظر لة برتباك احم ازيك يااستاذ عادل هى اميرة موجودة
عادل بهدوء وهو يمسح على شعرة
احم اها جوة اتفضلى
دخلت نهلة الى حيث توجد اميرة وجدتها جالسة على الاريكة فااحتضنتها بشدة وكذالك اميرة
نظر لها عادل وقال خدو راحتكم انا خارج شوية وتركهم وغادر الشقة بااكملها
************************************
عاملة اية يابنتى ومالك وشك مطفى كدة لية
اميرة بضحك مطفى طب استنى اما انورهولك
نهلة بحزم مش بهزر بجد شكلك مرهق وحاسكى فيكى حاجة
اميرة حاجت اية منا زى الفل اهو يابنتى
نهلة لا والله حساكى متغيرة تكونيش حامل يابت ياميرو
اميرة بخضة اية حامل لا لا اكيد مش حامل
نهلة بعدم فهم لية لاء ولية اتخضيتى كدة لما قولتلك انك ممكن تكونى حامل
اميرة مفيش بس انا مش حابة يكون عندى اطفال دلوقتى
لية بقا دة حتى الاطفال نعمة وانتى كدة كدة مش بتنزلى الشغل يبقى تشغلى نفسك بطفل يملى حياتك ويسليكى
اميرة سيبك انتى من كل دة انتى عاملة اية و اخبار الشغل والمستشفى اية وحشنى اوى اوى ونفسى انزل والله
نهلة عادى الشغل ماشى حالة والدنيا تمام
اميرة واخبار الجو بتاعك اية ماقربتوش تحددو معاد الفرح
نهلة ببتسامة قربنا ان شاء الله بعد شهرين
اميرة بفرحة ربنا يسعدك ياقلبى ويتملك على خير
********************"***"*"*"*"""*****
يووووة كل يوم ننام ونصحى على ام الموال دة
ياستى انا كدة انا كدة ومش هتغير ملكيش دعوة بيا بقا وخليكى فحالك
ساندى بغضب ازاى يعنى مليش دعوة بيك انا مراتك على فكرة وليا حقوق عليك ولازم تهتم بيا وتفكر شوية ف مشاعرى
احمد ببرود اها واية كمان
ساندى بزعيق بلاش اسلوبك دة معايا ومتنساش نفسك يا احمد
احمد بسخرية لو نسيت هتعملى اية يعنى عرفينى
ساندى بنرفزة هعمل كتر اووى والى هعملة ماهيعجبكش
احمد ببرود وهو يتركها ويغادر المنزل الى يريحك اعملية وتركها وغادر الى الملهى اليلى الذى يقضى بة كل ليلة سهراتة لكى ينسى مامر بة من زكريات .
************************************
اية دا عدولة ازيك يا راجل يعنى مبنشوفكش هنا ليك فترة
اية هو الجواز حلو اووى كدة خلاك تتعدل
التفت عادل ليراى من الذى يتحدث معه هكذا
عادل بسخرية اها حلو اوى اوى يا احمد لدرجة مكنتش عاوز اسيب البيت واجى للمخروبة دى بس المكان وحشنى فقولت اجى اغير جو
احمد بغيظ عندك حق مهو اصل الى يتجوز صاروخ زى اميرة لازم يفضل جمبها علطول
عادل وقد احس بشئ يتحرك داخلة عندما نطق الاخر اسمها بهيام ف انقض عليه مثل الثور الهائج وقام بضربة بعنف
اخررس متجبش سيرتها على لسانك تانى ياحقيرر طررراخ
احمد وهو يبعدة عن نفسة بعنف اية خايف تجيلى وتسيبك زى الى قبلها
عادل وهو ينهج وياخذ نفسة بثمالة اخرص يا حيوان مين دى الى تسبنى اميرة مراتى ومستحيل تخونى او تروح لغيرى
زى الحقيرة التانية
احمد بسخرية ليستفزة متهياالك الحب الاول عمرو مايتنسى وانا متاكد لو شاورتلها بس هتجيلى راكعة
عادل مسكة من ياقة قميصة ونزل فية ضرب لحد عمال المكان ماجوم وفضو النزاع الى دار بنهم وبعدها عادل خرج وركب عربيتة ومشى
وهو ماشى كان سرحان ف اميرة وفى الشهور الى قضاها معاها
شاف ازاى هو عاملها بكل قسوة وجبروب هو وامة وهى استحملت وازاى سكتت ومكانتش بتتكلم وبتنفذ كل اومرة شاف نظرة عنيها الى مليانة خوف منو وشاف ازاى هو كان انانى وظالم وحس بتانيب ضمير وحس ان فى شئ بيتحرك جوة لما شاف خوفها وضعفها انهاردة قدامة وبعد ما فتح الباب ولقاها صحبتها وشاف نظرت ارتياحها كان عاوز ياخدها ف حضنة ويقولها انا اسف انى ظلمتك حس انو ظلما وقرر يصارحها انو عاوز يبداء معاها حياه جديدة حياة بعيدة عن الانتقام وبعيدة عن الوجع والظلم
فضل ماشى ب العربية بسرررعة رهيبة وفجااائة
***********""***********""**********
كانت واقفة بقلب يرتعب خوفا ويدى وجسد ينتفضان تتابع ذالك الشريط الذى احضرتة من احدى الصيدليات المجاورة لشقتها عقب نزولها مع صديقتها لكى توصلها الى خارج العمارة
وفجاه ظهر ما لم تتوقع حدوثة
امسكت الشريط بيد مرتجفة وعين حاحظة بدات ان تزرف بدلا من الدموع الدماء
لا لا مستحيل لية لية ياربى كدة لية تخلى حياتى ابدية لية تدينى طفل من شخص اذانى وزلنى وقهرنى لية تدينى طفل جاى عن طريق علاقة غير سوية ومن غير رضاية لية ياربى انا مش عاوزة مش عاوزة الطفل دة لا
وفجائة رن هاتفها المحمول فاامسكتة وردت
الو
حضرتك حرم الاستاذ عادل سيد
ايوة مين
هو عمل حادثة وف مستشفى ....
اميرة بصدمة اية .
************************************
متنساش ان الروايه موجوده كامله في قناه التليجرام
والواتساب
1- للانضمام لقناه الواتساب
( 👈اضغط هنا👉 )
꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂꧂
2- للانضمام لقناه التويتر
(👈 اضغط هنا👉)
꧁꧁١꧁꧁꧂꧂꧂
3- للانضمام لصفحه البيدج
(👈 اضغط هنا👉)
4-لانضمام لصفحه الكاتبه
(فريدهالحلواني)
👇
« اضغط هنا »
꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂
5- للانضمام لقناه اليوتيوب
(👈 اضغط هنا 👉)
꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂
6- يمكنك للانضمام لقناه التليجرام
( 👈اضغط هنا👉 )
꧁꧂ ꧁꧁꧁꧁꧂꧂
7- ويمكنك للانضمام لصفحه التيك توك
( 👈اضغط هنا 👉)
꧁꧂꧁꧁꧁꧂꧂꧂
8-للانضمام لصفحه الانستجرام
(👈 اضغط هنا 👉)
꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂꧂
و للانضمام علي جروب الفيس بوك
(👈 انضمام 👉)
👆👆👆👆
📚 لقراءه الفصل التاني من هنا ♡♡♡👇👇
( الفصل العشرون )
✍️ لقراءه انت نصيبي وقسمتي كامله 👇
( 👈اضغط هنا👉)