روايه انت نصيبي وقسمتي الثالث والعشرون بقلم إسراء جمال
روايه انت نصيبي وقسمتي الثالث والعشرون بقلم إسراء جمال
روايه انت نصيبي وقسمتي
الثالث والعشرون
بقلم إسراء جمال
انت نصيبي وقسمتي/الثالث والعشرون
بعد عدت ايااام تاقلمت اميررة في هذه البلدة وتعايشت مع الوضع بل احبت البلدة كثيرررا بفضل حسام الذي كان قد عرفها علي معظم الاماكن وكان مثل ظلها لا يفارقها حيث انه كان يذهب اليها ف الصباح ياخذها الي عملها وياتي اليها بعد انتهاء اليوم ويصلها الي سكنها
ولاكنها بعد ان تعودت علي الوضع طلت منهو ان لاياتي اليها ثانيه وهي قد تذهب وتعود بمفردها ولااكنه كان يماطل في هذا بحجت ان والدها قد اوصاه عليها في غربتها .
في صباح يوووم جديد
فاقت اميررة من نومها وذهبت الي المرحاض توضئت وخرجت ادت فرضها وارتدت ملابسها ونزلت الي اسفل السكن الخاص ب الطبيبات والممرضات المغتربات لكي تتناول فطوورها وتذهب الي عملها نزلت ودخلت المكان المخصص لتناول الوجبات الخاصه بهم ولاكنها تفاجائت بحسام ينتظرها علي باب الغرفه الخاصه بالاكل
اميرررة بغيييظ
يختاااااااااااي انت ايه موقفك هنا يابني ادام انت وايه جابك هنا اصلا انت عاوز تخلي الناس يتكلمو عني انا مش قولتلك متجيش هنا تاني وانا هرووح الشغل لوووحدي
حسام بلامباله وابتسامه واسعه صباااح النووور ياقمر
ها يلا عشان نلحق نروح نفطر واوصلك لشغلك عشان مش فاضي وعندي شغل
اميرة برفعة حاجب نعم ياخويا قولت ايه
حسام بس متقوليش اخوكي بس انا مش اخو حد
اميرة بستفزاز وانت تطول تبقي اخويا اصلا دانت رخم
حسام بغرور وهو يرفع ياقه قميصه اها اطوول واطوول اطول من كدة كمان ويلا بقا عشان مانتاخرش عندي شغل بقولك
اميرة وانا قولتلك اني هروح لوحدي اتفضل امشي
حسام بنرفزة انتي تقولي الي انتي عاوزه انما انا اعمل الي علي مزاجي وعلي كيفي
ومزاجي وكيفي اني هوصلك كل يوووم يعني هوصلك
يلا يا بت قدامي وعقابا ليكي مفيش فطار انهاردة
اميرة بغيظ وهي تذهب من امامه طيب يا عم متزوقش جتك القرف ف شكلك
حسام بتسامه سمعتك علي فكرة وهنفخك.
@@@@@@@@@@@@@@@@@
انا قلقانه علي اميررة اووي ياام حسام ومش مطمنه عليها طول ماهي بعيد عني
ياستي اطمني اميرة بميت راجل وهاخلي بالها من نفسها وبعدين حسام معاه وواخد بالو منها وكل يوم بيطمني عليها
بيطمنك علي مين كل يوووم ياحماتي
ام حسام بخضه سلاما قوما من ربا رحيم ايه يا بنتي دة مش تكحي ولا تقولي سلامو عليكم وانتي داخله بدل ماانتي داخله زي زعبيب امشير كدة
غادة بعصبيه حسام بيعمل ايه مع الزفته اميرة خطافه الرجاله دي ف دبي
ام اميرة بغضب احترمي نفسك واتكلمي عن بنتي عدل انا وقسما بالله لولي اني محترمه البيت الي قاعدة فيه ومحترمه جوزك وحماتك لكنت عرفتك مقامك وعرفتك ازاي تغلطي ف بنتي .
غادة بزعيق اما صحيح وليه قليله الحيا مش بعيد تكوني انتي الي وازة بنتك تتلم علي جووزي عشان تخطفو مني اها مهي ماطلتش اخووة تطوله هو بقا
ام حسام بغضب اخرسي ياغادة واحترمي نفسك وغورى يلا اطلعي علي شقتك وانا ليه كلام تاني معاكي بعدين
غادة بصوت عالي انتي بتزعقيلي ياحماتي عشان الست دي وبنتها بدال ما تيجي فصفي وتقوليلها تخلي بنتها تبعد عن جوزي ولا صحيح تلاقيكي متفقه معاهم
ام حسام بنرفزة غااااااااادة قولتلك اخرسي وغورى من وشي ولما اكلم حسام هخليه يشفلو صرفه معاكي ياينزل وياخدك معاه يايطلق ونخلص منك
غادة بغيظ بقا كدة عاوزاه يطلقني عشان تلهفي انتي وابنك وجوزك كل الي حيلتو بس دة بعدكم الفلوس دي بتعتي نا وعيالي انتو فاهمين
ام حسام بصدمه غووورى بفلوس الكوون كله بس ابني وولادة يخلصو منك انتي لايمكن تكوني ام او حتي زوجه انتي انسانه ماديه حقيرره ربنا يخلص ابني منك علي خير ويرزقة بزوجه تصون اسموو وعياله وفلوسه
غادة بغضب بقا كدة طيب ماشي يا انا ياانتو ولما اشووف حسام هيخلص من مين انا ولا انتي والحربايه دي وبنتها .
ليا نص ساعه مستنيكي ماخرجتيش ف معادك ليه يااستاذه
اميرة بغيظ محدش قالك تسناني وبعدين كان في مريض محتاج نقل دم وكنت بركبهوله فااخرت
حسااام بغض النظر عن ردك الدبش بس خلاص سماح النوبه دي يلا بقا عشان عازمك علي العشااا هاكلك اكله هتعجبك اوووي
اميرة لا مش عاوزة انا هروح انام
وانا قولت هنتعشي يعني قدامي من غير كلام
اميرة بزهق اوووف منك اللهم طولك يارووح
يلا يابت
طيب طيب جايه اهوو.