روايه انت نصيبي وقسمتي الفصل الثامن والعشرون بقلم إسراء جمال
روايه انت نصيبي وقسمتي الفصل الثامن والعشرون بقلم إسراء جمال
روايه انت نصيبي وقسمتي
الفصل الثامن والعشرون
بقلم إسراء جمال
انت نصيبي وقسمتي /الثامن والعشرون
ايييه دا هو المكان فاضي كدة ليه
فين الحفله الي قولتلي عليها وفين الناس
حسام وهو ينظر اليها بحب هو بصراحه مفيش ناس بس في حفله ليا انا وانتي وبس
ردت بستغراب يعني ايه
يعني حجزت المكان دة مخصوص ليا انا وانتي عشان نحتفل بجوازنا مهو مش معقول اتجوز احلي بنت فمصر ومعملهاش فرح
اميرة ببتسامه واسعه انت بتتكلم بجد انت عملت كل دا عشان
اردف بحب يشع من عينه ولو اطول اعمل اكتر من كدة وفعلا كان نفسي اعملك فرح كل الدنيا تحضرة
كفايه عليا انك فكرت تفرحني انا بجد ياحسام بحبك اوووي
حسام بفرحه عارمه اخيرااا نطقتي ياشيخه وجذبها بشدة الي حضنه انا كمان بمووت فيكي
اميرة بزعل بعد الشر عنك متقولش الكلمه دي تاني
حسام بعدم فهم ليه بقى
متجبش سيرة الموت ياحسام مبحبش سيرته لو امكن قولي انك بتعيش فيا مش بتموت
بحبك يا بت والله
وانا كمان يا قلب البت والله
طب ايه بقا
اميرة بعدم فهم ايه ايه
تيجي نرقص
يلا
احتضنها بشوق وبدا يرقصان علي انغام اغنيتها المفضله
ولا أي كلمة حب اتقالت في يوم ما بين اثنين
تسوى حلاوة كلمة منك قلتها لي
عيد قلت إيه كده ثاني وثالث أنا قلبي كله حنين
ولا يطفي ناره حبيبي غير لو عدتها لي
عارف بتعمل فيّ إيه كلمة حبيبي
زي اللي أول مرة بيحس بأمان
خليك معايا
خليك معايا يا حبيبي مهما كان
خليك معايا
يا حلم عمري اللي في خيالي من زمان
عارف إنت أجمل حاجة تفرح الواحد هي إيه
إن اللي ياما حلمت بيه تلاقيه حبيبك
وأنا عشت بحلم باللحظة دي ده اللي بدور عليه
أنا أسيب حياتي ودنيتي ولا يوم أسيبك
عارف بتعمل فيّ إيه كلمة حبيبي
زي اللي أول مرة بيحس بأمان
خليك معايا
خليك معايا يا حبيبي مهما كان
خليك معايا
يا حلم عمري اللي في خيالي من زمان
خليك معايا
خليك معايا يا حبيبي مهما كان
خليك معايا
يا حلم عمري اللي في خيالي من زمان
خليك معايا
خليك معايا يا حبيبي مهما كان
خليك معايا
يا حلم عمري اللي في خيالي من زمان
عرفت منين اني بحب الاغنيه دي
نطق بحب وعيون تلمع كل حاجه تخصك اناعارفها يااميرة
ممكن اطلب من حاجه ياحسام
انتي تؤمري وانا ف ثانيه انفذ
خليك جمبي اووعي تسبني فيوم
اوعي تخذلني ذي ماكلهم خذلوني
انا اسب روحي و عمري ما افكر اني اسيبك يااميرة
انتي اجمل وارق واحلي حاجه ف حياتي
ربنا يديمك ليا سند ياحسام
@@@@@@@@@@@@@@@@@
ايوا ياغادة قررتي هتعملي ايه
لسة يا احمد لسه بفكر وموصلتش لحل
كل دا بتفكري انتي عاوزهم يفضلو مع بعض اكتر من كدة
اهدى بس يا احمد وسيبهم يتهنو ببعض شويه عشان الي جاي هيحرق الاخضر واليابس
طيب اما اشوف هتعملي ايه
هعمل كتير اوي ماتقلقش
خليني وراكي لحد مااشوف اخرتها
طيب اقفل دلوقتي و اول مااوصل لحاجه هكلمك
ماشي سلام .
@@@@@@@@@@@@@@@@@
في عريس متقدم ل مني
عريس مين دا يا حج
مؤمن ابن الحج مفتاح شيخ الجامع
ام اميرة بفرحه يامشاء الله دا زينت شباب الحته والله يا رضوان
منا عارف الواد كويس ومحترم وابوة راجل محترم
المهم دلوقتي ناخد راي مني ونشوف هتقرر ايه
هي ليها راي بعد رايك ياحج
ايوة ياام اميرة انا مش هغصب بناتي تاني علي حاجه كفايه الي عملتو ف اميرة وجوزتها الي مايجوزش عليه غير الرحمه عادل
وشوفي عمل ف البنت ايه وهي ياحببتي مااتكلمتش ولا قالت حاجه غير لحسام لما سافرت وهو حكالي كل حاجه
عشان كدة قررت اسيبهم يختارو براحتهم
ام اميرة بهدوء عندك حق يا حج
انا هقوم اندهالك تقولها
مني بت يامني
ايوا ايوا ياماما في ايه
يابت هو انا كل اما احتاجك الاقيكي ماسكه الهباب الي ف ايدك دة
ادي ياست ماما التلفون اهو في ايه بقا
قوومي كلمي ابوكي عاوزك ف موضوع
مني بستغراب موضوع ايه ياماما
وانا ايه عرفني ياختي ماتقومي تشوفي عاوزك ليه
مني وهي تغمزلها عليا انا بردو الكلام دا بقا متعرفيش عاوزني ف ايه يا سوسو
شوفي ياخويا البت وقله ادبها اومي فزي شوفي ابوكي عاوزك ليه ل اطين عيشتك
حاضر حاضر قايمه
خرجت مني حيث يجلس والدها ودخلت بادب
نعم يا بابا حضرتك عاوزني ف حاجه
رضوان بهدوء ايوا يا مني تعالي اقعدي جمبي
وادي قعدة ياسي بابا خير بقا في ايه
بصي يا مني انتي كبرتي وماشاء الله بقيتي اخر سنه ف الكليه يعني تقدرى تقرري وتختاري الي يناسبك صح
مني بستغراب صح بس ايه معني الكلام دا
معناه ان في عريس متقدملك
مني بخجل عريس
ايوا ياستي
طب يا بابا الي تشوفه صح انا موافقه عليه
مسالتنيش مين العريس يعني
مني بفضول مين
مؤمن ابن الحج مفتاح شيخ الجامع
مني بخجل وفرحه داخليه
طب كويس يا بابا
ايه الي كويس مواقفه ولا لا
مني بخجل شديد الي تشوفه حضرتك وقامت جري علي اوضتها
رضوان بضحك الي اشووفه انك مواقفه
يلا علي خيرة الله
ام اميرة بفرحه كلمه يا حج وقله اننا موافقين
ايه ياوليه متسربعه علي ايه مش لما بنتك تقرر هتعمل ايه
ام اميرة بغيظ طيب مهو انا الي ديما مكسور خاطري ف البيت دا وسابته ومشيت
رضوان وهو يضرب كف بااخر الوليه اتجننت علي كبر ياولاد
@@@@@@@@@@@@@@@@@
طيب تصبح علي خير بقى
نعممم ايه تصبح علي خير دي
ايه هدخل انام فيها حاجه دي
حسام بغيظ لا والله بعد كل دا هتنامي لا وكمان ف الاوضه لوحدك انتي مزهقتيش ليكي اسبوعين نايمه لوحدك فيها
اميرة وهي تكتم ضحكتها ايوا يعني انت عاوز ايه دلوقتي
حسام بستفزاز لا ولا حاجه خشي نامي ياختي
طيب انا هدخل انام ف الاوضه دي حسك عينك دماغك تروح كدة ولا كدة وربنا اخليك لتنفع لراجل ولا ست
حسام بضحكه عاليه ايه الشراسه دي انا مكنتش فاكرك كدة خالص
اميرة بسخريه لا ياخفه انا كدة طول عمري
طب خشي يابت اتخمدي وماتوجعيليش دماغي انا اصلا هخرج اكمل السهر برة مع صحبتي وسابها ومشي ناحيه الباب اميرة جريت وراه ومسكته من قفا القميص
نعمم ياعنيا رايح تسهر مع مين ياخويااا
حسام بضحك ايه ياميرووو انتي بتغيري ولا ايه الا تكوني زي البنات التانيين وبتغيري
ومكنش زي البنات ليه يادالعدي مشبهش ولا مشبهش
ايه يابت اسلوب ولاد الشوارع الي بتتكلمي بيه دا
وبعدين من جهة تشبهي ف انتي تشبهي بلد
اميرة بغيظ حسااااااام ادخل واقفل الباب حالا
حسام بعند مش داخل وريني هتعملي ايه
اميرة ببرود ان شله عنك مادخلت انا هدخل انام عشان عندي شغل بكرة بدري تصبح علي خير ياحوسو وسابته ودخلت اوضتها
حسام بغيظ اها ياباردة
وديني لنا موريكي
انتي يابت خدي هنا ودخل وراها الاوضه .
جاي ليه
صعبتي عليا قولت اجي انام جمبك عشان شكلك بتخافي من الضلمه
اميرة بضحك عاليه وهي تتجه الي السرير بالعكس انا بعششق الضلمه
حسام بهيااام وهو يخلع بدلته ويقترب منها لا كدة كتير عليا
متنساش ان الروايه موجوده كامله في قناه التليجرام
والواتساب
1- للانضمام لقناه الواتساب
( 👈اضغط هنا👉 )
꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂꧂
2- للانضمام لقناه التويتر
(👈 اضغط هنا👉)
꧁꧁١꧁꧁꧂꧂꧂
3- للانضمام لصفحه البيدج
(👈 اضغط هنا👉)
4-لانضمام لصفحه الكاتبه
(فريدهالحلواني)
👇
« اضغط هنا »
꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂
5- للانضمام لقناه اليوتيوب
(👈 اضغط هنا 👉)
꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂
6- يمكنك للانضمام لقناه التليجرام
( 👈اضغط هنا👉 )
꧁꧂ ꧁꧁꧁꧁꧂꧂
7- ويمكنك للانضمام لصفحه التيك توك
( 👈اضغط هنا 👉)
꧁꧂꧁꧁꧁꧂꧂꧂
8-للانضمام لصفحه الانستجرام
(👈 اضغط هنا 👉)
꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂꧂
و للانضمام علي جروب الفيس بوك
(👈 انضمام 👉)
👆👆👆👆
📚 لقراءه الفصل التاني من هنا ♡♡♡👇👇
( الفصل التاسع والعشرون )
✍️ لقراءه كامله 👇
( 👈اضغط هنا👉)