روايه انت نصيبي وقسمتي الفصل التاسع والعشرون بقلم إسراء جمال
روايه انت نصيبي وقسمتي الفصل التاسع والعشرون بقلم إسراء جمال
روايه انت نصيبي وقسمتي الفصل التاسع والعشرون بقلم إسراء جمال
انت نصيبي وقسمتي /التاسع والعشرون
ايوا يااميرة عامله ايه
الحمد لله ياست الكل بخير
وحسام اخبارة ايه
كويس والله ياماما انتو عاملين ايه
احنا الحمدلله كويسين
ها هتنزلي انتي وحسام امتي عشان تحضرو خطوبة اختك مني
اميرة بتوتر بصي بصراحه ياماما احنا مش هنقدر ننزل دلوقتي
الام بعصبيه يعني ايه مش هتقدرو تنزلو ليه بقاان شاء الله يعني مش عاوزة تحضري خطوبه اختك الوحيدة
اميرة بهدوء افهميني بس يا ما ما انا وحسام ورانا هنا شغل كتير اوي ومش بساهل ناخد اجازة وننزل تتعوض ان شاء الله ف الفرح
الام بزعل بقا كدة ماشي ياست اميرة براحتك خالص
اميرة ماما متزعليش بقا هي يعني الخطوبه هتقف علينا
ايوة هتقف لما اختها الكبيرة متكنش جمبها فيوم زي دا مين يكون جمبها
خلاص بقا ياماما وعد مني هكون اول وحدة تحضر ف الفرح
ماشي ياااميرة سلام
سلام ياست الكل
@@@@@@@@@@@@@@@@@
حبيبي كان بيكلم مين من شوويه
اميرة ببسمه كنت بكلم ماما
حسام بحماس حماااتي وهي عامله ايه
كويسه بتسلم عليك كتيررر
الله يسلمها الغاليه ام الغاليه وغمزلها
اميرة بضحك ماشي يارخم
ها حجزت الذاكر
اها حجزت هنسافر بعد بكرة
اميرة بفرحه بجد الله ماما وبابا وحشووني اووي
حسام بغيرة لا بقولك ايييه انا محدش يوحشك غيري انتي فاهمه
اميرررة بدلع وهي تتمايل عليه انت علطوول وحشني حتي وانت قصاد عنيا اصلا
حسام بغرام يالهووي يااما علي الهنا الي انا فيه هو انا بعشقك من شوويه
بضحكه عاليه اردفت طب قووم يلا نتعشي وبلاش حورات كتير
حسام وهو ينهض لا نتعشي ايه بقا انا عاوزك فموضووع مهم اوووي وغمزلها.
@@@@@@@@@@@@@@@@@
ايوووا حاضر يلي بتخبط جاااايه يوووه متسربع عليه ايه اسرعت الي باب الشقه لتفتحه وتوبخ الطارق هكذا علي الباب بعنف
ولاكنه تفاجائت بوجود ابنتها تقف قصادها بعد فراق طال مدة لسنه كامله من عدم رايتها
الام بفرررحه وهي تفتح لها احضانها امييييييرة حبيبت قلبي وحشتيييييني اوووي
اميرة بفرحه مماثله لها وهي تتشبث بااحضانها كاانها تاهئها ولقيت ضالتها
وانتي كمان ياماما وحشتيني اووي اوووي
عامله ايه
الحمدلله يا قلب امك بقيت بخير لما شوفتك
حسام بمشاكسه من خلف الباب ايه ياحماتي كل الترحيب باميروو وانا كاني هوي واقف يعني ولا ايه
ام اميرة بمووودة حسام ازيك يا حبيبي ماخدتش بالي والله انك واقف
طبعا من لقي احبابه بقا ياست
ام اميرة بضحك هتفضل طول عمرك كدة مش هتتغير يا حسام يلا تعالو ادخلو هتفضلو واقفين علي الباب كدة ولا ايه
لا معلش انا هنزل اسلم علي ماما عشان لو عرفت اني جيت ومعدتش عليها هي الاول هتزعل اووي خشي انتي ياميرو مع ولدتك وانا شوويه وهاجي اخدك
تاخدها فين دي هتبات معايا انهاردة
حسام وهو ينظر لاميرة بتحذير بمعني لا
اميرة بضحك لتستفزة طبعا ياماما بايته معاكي دانتي وحشاني موووت
حسام بغيظ بقا كدة ماشي بعد ازنكم انا ماشي
اميرة بضحك مع السلامه يا روحي خد بالك من نفسك
حسام بغيييظ ماشي يااميرة والله لنفخك .
@@@@@@@@@@@@@@@@@
حسااااام يا حبيبي يابني وحشتني وحشني اووي
حسام بفرحه وانتي كمان وحشتيني اووي اووي ياامي
جيت امتي و فين اميرررة
لسه جاي حاالا وصلت اميرة عند مامتها وجتلك جري ياست الكل
ام حسام بزعل يعني رحتو عند سعاد الاول صح اها مهو من لقي احبابه ياخويا وست اميرة مجتش معاك تسلم علي حماتها لي زي ما انت رحت سلمت علي مامتها
حسام بضحك ايه ياحجه هنبداء شغل الحموات من دلوقتي ولا ايييه
وبعدين والله انا يدوب طلعتها لحد الشقه وجتلك جري
ايوا ياخويا كل بقلي حلاوة كل
والله ابدا ياست الكل زي مبقولك كدة
وبعدين فين بابا وفين احمد
ابووك بيصلي ف الجامع
واحمد نايم ف اوضته
طب بعد ازنك بقا ياست الكل هروح اشوفه دا وحشني اوووي
ماشي ياحبيبي وانا هبعت للبت نعناعه تيجي تنضفلكم الشقه بتعتك عشان تباتو فيها
ماشي ياغاليه
بقولك متعرفيش حاجه عن العيال
والله يا بني من يوم ماامهم خادتهم وابوك ديما يروحلهم ونا بتصل بيهم وديما يقولو انهم كويسين ومبسوطين مع امهم
حسام بدهشه غريبه نفس الي بيقولهولي بس انا مش مطمن
ليه يا بني بس مهما ان كان امهم واكيد مهتمه بيهم
يعني مهتمتش بيهم غير لما اطلقت ياامي
يمكن فاقت وعقلت يابني وعرفت غلطها
حسام بشرود مفتكرش
انا هقوم ادخل لا احمد
ماشي وانا هعملك لقمه ترم عضمك كدة
@@@@@@@@@@@@@@@@@
ابووو حميييد ازيك يا كبير
احمد بستغراب حساااام! انت جيت امتي
حسام لسه واصل حالا ايه مش هتسلم عليا ولا ايه
احمد نهض واحتضنه واردف ليك وحشه والله ياشق حمد لله علي سلامتك
الله يسلمك يا حبيبي
قولي عامل ايه وعيالك عاملين ايه
انا كويس الحمدلله بس عيالي معرفش عنهم حاجه ساندي منعاني اشوفهم او حتي اكلمهم
حسام بستغراب لي كدة بس
احمد بلامبااه فكك قولي انت عامل ايه ف الغربه واكمل بغمزة ماوقعتش ف مزة كدة ولا كدة
حسام بضحك طول عمرك فاهمني
احمد بضحك ايه كلامي صح
اها اتجووزت
احمد بتصنع الدهشه بجد امتي ومقولتلناش ليه
جات بسررعه اووي ومكنتش ناووي اقول لحد
خصوصا انت يا احمد
احمد بتعجب اشمعنا انا
عشان خايف ليحصل بنا مشاكل وانا مش عاوز كدة
ليه يعني وجوزاك هيخلي مشاكل بنا ف ايه
لان الي اتجوزتها تبقي اميرررة
احمد بتصنع الفرح بجد اميرة بنت عم رضوان
ايوووة يا احمد
الف مبروك يااخوياا ربنا يسعدكم
يعني انت مش زعلان يا احمد
وهزعل ليه بس كل شي قسمه و نصيب وهي من نصيبك يااخويا وطلما بقت مراتك يبقي من يومها وهي بقت اختي
حبيبي يا احمد كنت عارف انك راجل ومش هتخسر اخوك بسبب حاجه زي دي
احمد بغل داخلي ربنا يسعدكم يااخويا ****************"********************
الله ياحساام اليوم كان حلو اوي والخطووبه كانت جمميله جداا
حسام بهيام وانتي كنت اجمل وحدة فيها يا قلبي
عشان عيونك الي حلوة يارووحي ديما شيفاني الاجمل
طب اقوول ايه بعد الكلام دة بس
اميرة بضحك مش تقول حاجه كل حاجه انا عارفها
حسام بغمزة ياواد ياجامد انت بس فعلا انا مش هقول انا هعمل ثم حملها واتجاه بها الي غرفتهم الخاصه
وفجاة رن هاتفه المحمول حسااام بغييظ مين الغتت الي بيرن دلوقتي دا
اميرة بضحك طيب رد شوف مين
انزلها واخرج هاتفه من جاكته واردف بستغراب دي غادة عاوزة ايه دي
اميرة بغيرررة ناريه
رد رد ياخويا شوفها عاوزة ايه دي كمان
لا مش هرد كبري
ثم صدح صوت التلفون مرة اخرى
رد عليها ياحسام شوف عاوزة ايه
حسام بغيظ وهو يرد الووو نعم في ايه
غادة بتصنع البكاء حسام الحقني ارجوك
حسام بلهفه ايه يا غادة حد من العيال حصله حاجه
لا ياحسام انا الي حصلي انا تعبانه اوووي وبموت الحقني انا عند الدكتور ف المستشفي ومش معايا حد ممكن تيجيلي
اتصلي علي ولدك ياغادة يجيلك
مش هينفع ياحسام مش عاوزة حد يعرف
طيب ياغادة اديني العنوان
غادة بفرحه داخليه لنجاحها في ماارادت
خد العنوان اهووو........تعالي بسررعه ياحسام ارجوك
ماشي جايلك حالا
ثم اغلق الهاتف ونظر لااميرة برتباك
اميرة ببرود ظاهرى وغيرة نتهشها من الداخل
رحلها شوفها عاوزة ايه يا حسام
ودخلت الاوضه وسابته
دخل وراها ومسك اديها وقالها
انتي بتثقي فيا ولا لا
سكتت
اتكلم بهدوء اميرة بتثقي فيا ولا لا
هزت راسها بنعم ثم اردفت بس مش بثق فيها هي هي ممكن تعمل اي حاجه عشان ترجعك ليها وتبعدك عني وانا ساعتها هنهار ومش هقدر اكمل لاني مش قدر اشوفك مع وحدة غيري يا حسام ومش هقبل تكون ف حياتك وحدة غيري
وعمر ما هيكون ف حياتي غيرك يا روح حسااام انتي يااميرة الهوي الي انا بتنفسه ومقدرش اعيش من غيرك
صدقيني غادة مهما تعمل مستحيل تاخد مكانك ولا تاخد ربع حبك الي فقلبي
اميرة بحب ربنا يخليك ليا يا حبيبي يلا قوم رحلها شوفها عاوزة ايه وانا هستناك هنا
حسام بغمزة تستنيني اوووعي تنامي
اميرة بضحك ماشي يلا روح بقا
حسام وهو ينهض ماشي سلام يا قلبي وقبل جبينها ورحل
اميرررة بعد ما حسام مشي افتكرت حاجه مهمه انها ليها فترة تعبانه وحاسه بااعراض زي الي كانت حساها وهي حامل اول مرة
نزلت الصيدليه وجابت منها اختبار
وطلعت تاني عملته وفرحت جدا لما لقت النتيجه ايجابيه وقررت تعمل مفاجاه لحسام لما يرجع عشان تبلغه الخبر دا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
خير ياغادة في ايه
ممكن يااحسام تدخل معايا للدكتور.
حسام بستغراب من تصرفاتها
ماشي
دخلو للدكتور وسلم عليه وقالة خير يا دكتور مدام غادة مالها
حضرتك زوجها
غادة بسرعه نطقت ايوا يا دكتور
نظر لها حسام بحدة وسكت
ثم نظر للدكتور وقال في اي يا دكتور
بص يا استاذ مدام غادة عندها كانسر ف مراحله الاخيرة و للاسف ملهاش علاج كل الي طالبه منك انك تاخد بالك منها وتهتم بيها ف الايام الي عايشها دي
حسام بصدمه وهو ينظر لها
الكلام دا حقيقي
غادة ببكاء مزيف للاسف حقيقي ياحسام
ثم ارتمت علي كتفه تبكي بعنف
حسام وهو ينهض بها متشكرين اووي يادكتور بعد ازنك واخدها وخرج
من امتي وانتي عندك المرض دا ياغادة
من ساعه ما طلقتني ياحسام انهرت وتعبت اووي ورحت المستشفي عرفت اني عندي المرض دا وكان ممكن يتلحق واتعالج بس انا فقدت الامل ومردتش اتعالج بعد ماسبتني وقولت كدة كدة ميته من بعدك
وليه ياغادة مااتصلتش بيا وقولتيلي ليه
وكنت هتعمل ايه يعني كنت هترجعلي
ولا كنت هتبطل تتجووز اميرة
علي الاقل كنت هساعدك تتعالجي
غادة بتمثل الي حصل حصل يا حسام مبقاش له لزمه الكلام دا دلوقت كل الي انا عاوزة دلوقتي يا حسام انك تسامحني وتقف جمبي لحد مااروح لربنا
لو ليا عندك خاطر ياحسام سامحني ورجعني ليك اليومين الي فاضليلي من عمري نفسي اكون فيهم جمبك انا وولادك
ارجوك ياحسام متحرمنيش من اني اكون جمبك ف ايامي الاخيرة
حسام بشفقه عليها بس ياغادة
غادة هي تقاطعه عارفه اميرة ممكن تزعل صح انت ممكن ترجعني ليك ومتعرفهاش وكدة كدة انا مش هطوول بس ارجوك يا حسام ارجوك متحرمنيش اني اكون جمبك
حسام بتفكير تمام ياغادة انا هردك بس مش هترجعي شقتك لان انا واميرة فيها حاليا هجيلك شقه تقعدي بيها انتي والعيال بعيد عن اميرة ومش محتاج اقولك ان اميرة متعرفش اي حاجه عن كدة او اي حد تاني غير ولدك ووادتك
غادة بفرحه داخليه اكيييد ياحسام اوعدك انها متعرفش حاجه
وبداخلها اخيررررا هدمر حياتك انت وهي ياحسام .
@@@@@@@@@@@@@@@@@
ذهب الي منزله شارد الذهن يفكر ماذا يفعل اذا علمت اميرة باامر عودته الي غادة حتما ستنهار وتطلب منه الطلاق لا لا لن اسمح لها بهذا لذالك لم اخبرها بهذا الامر مطلقاا
دخل المنزل وجدها جالسه في ابهي صورها تنتظرة ببتسامه جذابه
تقدم منها واردف بشرود
السلام عليكم
اميرة بسعادة وهي ترتمي بين احضانه
وعليكم السلام اتاخرت كدة ليه يا حسام انا مستنياك من بدري
معلش ياميرو انا تعبان جدا وعاوز ادخل انام
اميرة فرحتها تتحول لحزن وبعد ما كانت طايرة من الفرحه ومستنياه بفارغ الصبر عشان تقوله خبر حملها وتفرحه زي مافرحت
طيب يا حسام براحتك اتفضل نام .
************************************
يعني الخطه نجحت ياغادة
مليووون ف الميه يا احمد وبكرة هنروح للمؤذون ويرجعني
احمد بفرحه ايووة بقا هو دة الكلام برافو عليكي يا غادة
بعد كتب الكتاب مايتم تلفون صغير ليها من رقم ماتعرفوش ونبلغها بالخبر
وكدة يبقي حسام بفلوسه رجعولك
ونا حببتي ترجع لي
غادة بشررر اشبع بيها وبحبها ياخويا اهم حاجه انها هتغور من طريقي
احمد تمام بكرة بعد كتب الكتاب تبلغيني ان كل حاجه تمام
في هذة الاثناء كانت ولدت حسام ذاهبه لغرفه احمد كي تطلب منه يااتي ليتناول معهم العشاء ولاكنها انصدمت بما سمعته
وقررت ان تخبر ابنها الاكبر بكل ماعرفته .
متنساش ان الروايه موجوده كامله في قناه التليجرا
والواتساب
1- للانضمام لقناه الواتساب
( 👈اضغط هنا👉 )
꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂꧂
2- للانضمام لقناه التويتر
(👈 اضغط هنا👉)
꧁꧁١꧁꧁꧂꧂꧂
3- للانضمام لصفحه البيدج
(👈 اضغط هنا👉)
4-لانضمام لصفحه الكاتبه
(فريدهالحلواني)
👇
« اضغط هنا »
꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂
5- للانضمام لقناه اليوتيوب
(👈 اضغط هنا 👉)
꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂
6- يمكنك للانضمام لقناه التليجرام
( 👈اضغط هنا👉 )
꧁꧂ ꧁꧁꧁꧁꧂꧂
7- ويمكنك للانضمام لصفحه التيك توك
( 👈اضغط هنا 👉)
꧁꧂꧁꧁꧁꧂꧂꧂
8-للانضمام لصفحه الانستجرام
(👈 اضغط هنا 👉)
꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂꧂
و للانضمام علي جروب الفيس بوك
(👈 انضمام 👉)
👆👆👆👆
📚 لقراءه الفصل التاني من هنا ♡♡♡👇👇
( الفصل الثلاثون )
✍️ لقراءه كامله 👇
( 👈اضغط هنا👉)